Thursday, October 18, 2012

Quiz: Μήπως Είσαι Εθισμένη Στη Ζάχαρη;

Εθισμός στη ζάχαρη; Κι όμως υπάρχει! Το να συνειδητοποιήσει όμως κάποιος ότι είναι εθισμένος στην ζάχαρη είναι μόνο το πρώτο βήμα. Για να καταπολεμήσει κανείς αυτόν τον εθισμό, πρέπει να συνειδητοποιήσει ποιοι είναι οι λόγοι που τον ωθούν να... πέσει με τα μούτρα στα διάφορα γλυκίσματα, κι έτσι να αντιμετωπίσει το πρόβλημα από τη ρίζα του.

O Δρ. Jacob Teitelbaum, M.D., συγγραφέας του βιβλίου «Beat Sugar Addiction Now!» (Νίκησε τον εθισμό στη ζάχαρη τώρα!), παραθέτει στο βιβλίο του διάφορα κουίζ που βοηθούν στο να καταλάβει κάποιος αν είναι εθισμένος, αλλά και τι τύπο εθισμού έχει στη ζάχαρη. Το dietup.gr προσάρμοσε αυτό τα κουίζ και το παρουσιάζει παρακάτω: Μήπως είσαι κι εσύ εθισμένη στην ζάχαρη και δεν το 'χεις συνειδητοποιήσει ακόμα;

Σημείωσε σε ένα χαρτί Ν (Ναι) ή Ο (Όχι), ανάλογα με το αν ισχύει ή όχι κάθε μία από τις παρακάτω προτάσεις.


1. Το αγαπημένο μου τζιν με στενεύει πολύ τον τελευταίο χρόνο.

2. Γενικά δεν είμαι δύστροπη, αλλά όταν περιμένω την περίοδό μου η διάθεσή μου πέφτει και το άγχος μου αυξάνεται.

3. Μου είναι πολύ δύσκολο να αντισταθώ σε ένα γλύκισμα που μου προσφέρεται.

4. Η διάθεσή μου να πάω κάπου εξαρτάται από το αν εκεί θα βρω παγωτό, μπισκότα ή άλλα γλυκίσματα που γνωρίζω ότι κανονικά δεν θα έπρεπε να καταναλώσω.

5. Προσπαθώ να αδυνατίσω, αλλά ο δείκτης της ζυγαριάς μου δεν πέφτει με τίποτα.

6. Καταναλώνω γλυκά ή άλλους απλούς υδατάνθρακες τουλάχιστον 3 φορές τη μέρα

7. Αν περιμένω λίγη παραπάνω ώρα για να φάω, αρχίζω να νιώθω ελαφριά ζαλάδα.


Αποτελέσματα

1. Αν απάντησες ως δυο ΝΑΙ στις παραπάνω ερωτήσεις, τότε σου αξίζουν συγχαρητήρια! Μπορεί να σου αρέσουν τα γλυκά, αλλά ξέρεις πώς να τα συμπεριλάβεις σε ένα πιο ισορροπημένο διατροφικό μενού. Προσπάθησε να καταναλώνεις αρκετά φρούτα, λαχανικά, ψάρια, άπαχα γαλακτοκομικά και κρέατα, και βάλε όριο στον εαυτό σου το πολύ ένα γλυκό κατά τη διάρκεια της μέρας. Έτσι θα αποφύγεις τη νωθρότητα, τον εκνευρισμό και τα «σκαμπανεβάσματα» της ζυγαριάς που μπορεί να προκαλέσει ο εθισμός στη ζάχαρη.

2. Αν απάντησες από τρία ΝΑΙ και πάνω, είναι πολύ πιθανό να ανήκεις στους εθισμένους στη ζάχαρη. Συχνή κι έντονη επιθυμία για γλυκό, μικρές γλυκές αμαρτίες που σε συνοδεύουν στο γραφείο, στο αυτοκίνητο ή στον καναπέ βλέποντας τηλεόραση, αλλά και γεύματα τα οποία περιέχουν συνήθως επεξεργασμένες τροφές με προσθήκη ζάχαρης. Αν όλα αυτά σου θυμίζουν κάτι από την καθημερινότητά σου, τότε παραδέξου το. Δεν ζεις χωρίς ζάχαρη. Μην ανησυχείς όμως. Υπάρχει τρόπος... απεξάρτησης! Αρκεί να καταλάβεις ποιος είναι συνήθως ο λόγος που σε σπρώχνει προς τη ζάχαρη.

Σε επόμενα άρθρα μάθε για τον τύπο εθισμού που μπορεί να έχεις στη ζάχαρη και κυρίως πως θα τον αντιμετωπίσεις.

Πηγή : http://miss.gr

No comments:

Post a Comment